Alice springs naar uluru - Reisverslag uit Yulara, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu Alice springs naar uluru - Reisverslag uit Yulara, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu

Alice springs naar uluru

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg cock en annie

26 Januari 2017 | Australië, Yulara

Howdy, terwijl jullie liggen te slapen zitten wij met 30 plus gr. In de schaduw pffffff

Wij hebben bij de tourist info bureau nog ons filmdebuut gehad in alice springs....zaten op ons gemak in onze tablets te kijken....werd er gevraagd of ze opnames van ons konden maken...nou ja waarom ook niet...moesten n waiver tekenen krijgen geen salaris en moesten n film over de outback bekijken, en werden zo van achteren gefilmd....ja onze beste kant kwam er op zei cock later....hahaha.....

S nachts veel geregend...en dat kwamen we ook tegen...
Eerste stop Simpsons gap, niks aan de hand, effe gewandeld langs n kleine rivier....toen verder naar Standley Chasm....helaas plas water op de weg van meer dan 1 meter, auto s aan beide zijde....helaas, dan maar draaien en verder, na n aantal km...kwamen we dezelfde rivier Jay, weer tegen, met nog veel hoger water en n behoorlijke stroming, half uurtje gewacht...toen maar gedraaid terug naar Alice Spring en via stuart highway naar t zuiden...

Dachten we, maar bij Simpsons gap, waar we eerder vandaan kwamen, lag er opeens n flood op de weg, nadat we n paar jeeps door hadden zien gaan, ook maar voorzivchtig gedaan....

Wel jammer want voor de noordelijke route hadden we n pas opgehaald om de mereene loop te doen.....hopelijk kunnen we wel via die weg terug....wordt vervolgd dus.....

Paar verlate simpele campings gepasseerd....hier en daar gestopt voor de nodige rust...

Uiteindelijk overnacht bij Curtin Springs n cattle farm, nog werkend met gasten verblijven en camping....lekkere boeren soep op, werkten vnl Europese meisjes en jongens....

S nachts weer de nodige regen...zo ook s morgens.....maar ja we moesten door naar de Uluru.....in stromende regen weggereden, met t vooruitzicht dat we regen zagen op de uluru, helaas moet t regenen wil je dat zien...hier aangekomen was t droog....