Mtisa to alice springs 2 - Reisverslag uit Telfer, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu Mtisa to alice springs 2 - Reisverslag uit Telfer, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu

Mtisa to alice springs 2

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg cock en annie

21 Januari 2017 | Australië, Telfer

Zo kaart erbij, voor al die rare plaatsnamen !

Canooweal was de laatste plaats in Queensland natuurlijk gestop en foto s gemaakt, 300 inwoners, geen wereldstad, maar wel school, winkel annex postkantoor tankstation, heel belangrijk prijzen hierna gingen behoorlijk omhoog voor de diesel, normaal 1.40 per liter voor de diesel, maar daar was t al 1.55. T plaatsje heette vroeger Freckleton. 10 minuten later zaten we in Northern Territory. On the Barkley highway...overnacht bij Barkly Homestead,
Waren de enige.....was nat geen campkitchen dus voir t eerst onze buitenkeuken gebruikt...blikjes soep met crackers....toen naar de kroeg waar we n uurtje free wifi hadden....vroeger waren hier veel boerderijen in de wijde omgeving en de cattle drivers annex cowboys kwamen hier voor t vertier, voor deze tijd is dat te hard werken....
S morges vroef weer verder op barkley highway tot aan Threeways....
Waar we op de Stuart highway uitkwamen....hier weer n koffie diesel stop met bij de koffie n pie.....

Onderweg redelijk wat van die lange vrachtauto s gezien....roadtrains, wel 4 ladingen achter zich, maken n behoorlijke snelheid en zwaaien niet naar ons,
Klinkt gek maar als ef weinig verkeer is op de weg wordt er gezwaaid...

Volgende stop Tennant Creek, ook hier weer n mijn, was n goudmijn maar was al snel leeg, ook hier weer n bak koffie en door naar de volgende stop..

• 21 Januari 2017 - 15:14

Tineke En Harry:

indrukwekkend om te zien van die roadtrains zeker. onvoorstelbaar dat daar mensen nog zo apart wonen. ik moet denken aan doe wildwest film van vroeger....