Morgen naar cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu Morgen naar cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu

Morgen naar cairns

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg cock en annie

09 Januari 2017 | Australië, Cairns

Hallo volgers,
Mo ochtend om 5 uur gaat de wekker pfff om onze vlucht naar cairns te halen, we vliegen met Air North, die onderweg n technische stop moet maken tanken denkt Cock, hij is blij als we in Cairns zijn en onze jeep/campervan op kunnen halen.

Maar eerst afgelopen week, In Darwin botanical gardens bezocht, naar t noorden gereden, tweede wereldoorlog bunkers etc.

Ook hebben we Kakado National Park bezocht, net zo groot als Nederland, maar nog geen 1000 inwoners. We hebben daar overnacht want t was 300 km heen en natuurlijk weer terug, niet te doen op een dag, zeker niet door de wetlands een stuurfout en deauto gaat zwemmen.

In t park waren veel wegen afgesloten vanwege t regenseizoen, we hebben n boottocht gedaan om o.a. krokodillen te spotten nou aan t end v.d. tocht 1 dan maar die dook snel onder. Wel hebben we mooie vogels gezien en genoten van de mooie uitgeatrekte natuur......Onze gids vertelde dat in de 60 jaren er bijna 99.000 krokodillen waren en nu nog slecht 3000, hij gaf de schuld a t veranderen v t klimaat, en de k. Eieren gestolen en opgegetendooranderen dieren, hij vergat te vertellen dat er op grote schaal is gejaagd op deze dieren voor onze schoenen, riemen, handtassen etc...

De weg was aardig recht heen bijna geen andere auto s terug wat drukker.
We hebben ook n wandeling gedaan, naar n look out, na 30 min. Klimmen viel t uitzicht tegen....en toen naarbeneden dat viel niet mee.....

Stukje verder gereden naar n andere plek waar wen wandeling konden doen daar waren muurschilderingen van de aboriginals te zien, maar 2 wandelingen op 1 ochtend zonder koffie was toch net n brug te ver voor ons.

Daarom zijn we toen maar voor gegaan n hotel in t dorp Jabiru waar n lekker bakje long black werd geschonken.....
De 1st dag waren we ook in t dorp geweest, winkelcentrum
M met supermarkt, bank, postkantoor, en veel aboriginals die niks deden, hadden waarschijnlijk net geld gehad want ze kochten allemaal wat...vnl frisdrank...de andere dag zagen we erniet een......

Net onze laatste maal hier gegeten fish and ships op fishermans wharf...

Groetjes van ons en tot de volgende blog......

• 09 Januari 2017 - 13:50

Ans:

Hi Annie en Cock,

De eerste paar dagen zitten erop, maar toch leuke dingen gedaan. Raar dat jullie maar een krokodil gespot hebben in Kakadu park. Klimmen kan je daar veel, maar denk eraan na de klim gelijk een grote klots koud water in je nek, dat helpt om weer bij te komen. Maar Kakadu is heel mooi met veel vogels.
    Veel Aboriginals hebben geen werk, jammer, ze komen meestal samen op zondag in een park als een dorpje dat heeft en dat ziet er heel gezellig uit, een soort picknicken, de baby's en kleintjes zijn schattig.
    Maar nu richting Cairns, is ook gaaf, dan zit je nog niet in het vliegengebied. Je kan beter alvast maar een hoed met kurken of een met een voile aanschaffen.
    Heel veel plezier, kijk al uit naar het volgende verslag.
    Groetjes uit het regenachtige kikkerlandje...

• 09 Januari 2017 - 16:58

Yvonne:

Lekker weer aan het reizen! Jammer dat jullie zo weinig krokodillen hebben gezien! Veel plezier nog!

• 09 Januari 2017 - 19:25

Caroline:

Jeetje wat gaat dat snel! Jullie zijn alweer bijna een week weg. Pas maar op voor die krokodillen als ze honger hebben wil je niet in de buurt zijn. Ferre snapte er niks van dat Opa niet kwam afgelopen donderdag;-). Wij zijn na de vakantie weer aan de slag gegaan normale leventje weer opgepakt. Ben benieuwd naar de eerste foto's in jullie camper. Leuk hoor. Groetjes van Roland en Lianne en een dikke knuffel van Ferre.

• 09 Januari 2017 - 19:49

Piet:

Beste Annie en Cock,
    De start is weer goed en nu de grote rondreis met de camper.
    Hebben jullie een heel nieuw deel van Australie gepland of zijn er ook nog stukken die je voor een tweede keer wilt zien. We merken het wel in de verslagen die jullie sturen.
    Veel succes en groeten

• 10 Januari 2017 - 11:08

Resi:

Hallo Annie en Cocktail.

Ik heb jullie reis helemaal op de kaart gevolgd. FAntastisch. Wat een geweldige ervaring.