Kangeroe Eiland - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu Kangeroe Eiland - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu

Kangeroe Eiland

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg cock en annie

20 Februari 2017 | Australië, Kangaroo Island

Afgelopen zaterdag om 10 uur de Sea Link ferry vanuit Cape Jarvis naar Penneshaw...tocht van 45 min. Cock mocht alleen de campervan de boot oprijden en ik moest lopen erop....goed geregeld de boot van 9 uur was bomvol....en konden we helaas niet mee....met t eraf gaan precies zo....moest in de regen hard naar de auto lopen....buitje duurde niet zo lang.....

Op t eiland is t n stuk koeler, maar dat is logisch omringd door de zee etc.

T eiland is 155 km lang en ongeveer 50 breed....dus te doen in 2 dagen....

Eerste stop Sealbay waar we met n gids t strand opgingen om de Australische zeehonden van dichtbij konden bekijken, was zowat n prive toer met nog n ander stel..duurde 45 min. En was leerzaam....de zeehonden blijven 3 dagen weg om vis te vangen, voedsel voor zichzelf en voor de babies.....de branding was hier redelijk, dus niet zo moeilijk voor ze om de zee in en uit te gaan.....
2 mannetjes waren in gevecht om n woongebied was interessant om te zien, zagen veel jongen met hun moeders of enkele lagen te wachten op hun moeder...eentje ging met zijn moeder t water in voor n zwemles

• 20 Februari 2017 - 10:25

Ans :

Hi Annie en Cock,

Wat fantastisch om de zeehonden, vogels, etc. In het wild te zien. Dit kan niet mooier. Zo te lezen hebben jullie het naar je zin op Kangeroe eiland. In Australië valt steeds weer iets te ontdekken en veel dieren, etc.
    Wat betreft de regen dat is best wel vervelend, het is dus het regenseizoen.
    Hier alles goed maar we hebben ook regen.
    Gr.

• 20 Februari 2017 - 11:48

Yvonne:

Mooie foto's!! Lekker verder genieten!

• 20 Februari 2017 - 16:57

Piet Winkelman:

Beste Annie en Cock,
    Hele belevenissen met volle boten en dan jij nog lopen i.p.v. mee te rijden dat is niet leuk in de regenbuien maar het bezoek aan het eiland zal veel goed maken als je de foto's ziet. Ik hoop dat jullie er veel leuke bijzondere dieren zien zodat je een fijne tijd op het eiland hebt. Veel plezier . Grtn Piet

• 21 Februari 2017 - 13:26

Thea En Peter:

Hoi Annie en Cock,

Mooie foto's van de zeehonden op Kangeroe eiland. Er zitten er genoeg zo te zien. Al kangeroe's gezien op het eiland? Of doet het eiland zijn naam geen eer aan en zijn ze verjaagd door de zeehonden?
    Adelaide is best een grote stad, zal wel de 3e stad van Australie zijn naar Sydney en Melbourne. We kunnen ons voorstellen dat zo'n grote stad weer even wennen is na al de outback die jullie gezien hebben.
    Geniet van de zeehonden, kangeroes en al het andere moois daar!

Groetjes van Thea en Peter