Yorke peninsula - Reisverslag uit Yorketown, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu Yorke peninsula - Reisverslag uit Yorketown, Australië van cock en annie spiljard - WaarBenJij.nu

Yorke peninsula

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg cock en annie

11 Februari 2017 | Australië, Yorketown

Vandaag 11 februari, n mooie dag in t Innes nationaal park gehad.....

We staan in Marion Bay, mooie camping net ten noorden van t park....
Bij t visitor center eerst n permit gekocht via internet 10 dlrs voor 1 auto, max. 6 personen...,,

Eerst naar t noorden gereden n kleine 30 km park is niet zo groot maar erg mooi...ligt in t zuiden van de penninsula....en overal mooi strand....alleen moeilijk om er soms te komen....

We hadden toch maar onze wandelschoenen aangedaan, want er zijn mooie, lange en korte wandelingen te maken,,,,,...

Op weg naar Browns beach ons eerste hoogtepunt van de dag n familie emu s aan de wandel, helaas voordat we n mooie foto konden maken waren ze al verdwenen.....

Op t strand n wandeling gemaakt mooie rotsen, hel blauw water en n goede surf...voor de liefhebbers....op naar dolphin beach....
De royston walk van 4 uur maar gelaten voor wat die was en op naar Pandalowie Bay....in de verte nog n groepje emu s gezien, maar toen we n foto konden nemen waren ze weg...jammer was wel n fraai gezicht....

Bij deze bay veel surfers, en wat zwemmers en toen kwam er n schooltje dolfijnen voorbij...vlak langs de kust.......helaas hebben ze niet voor ons gesprongen en op de foto's alleen wat vinnen....

Er waren ook diverse vuurtorens die we gezien hebben....en een enkele naar toe gelopen.....duinpad op en er weer af.....

Inneston historic township, maar gedeeltelijk gezien, hier stonden ook div. Huizen voor in te slapen....er zijn verspreid in t park 15 campingplaatsen wel free camping zoals ze dat hier noemen je moet overal zelf voor zorgen....en geen vuilnisbakken in t park....je moet tweer meenemen.....

Vandaag wast niet te warm 25 gr. En n lekker windje....
N heel mooi park om ns heen te gaan.....helaas niet in de buurt voor de meeste van ons....

Morgen gaan we weer verder langs de oostkust v de penninsula....

• 13 Februari 2017 - 10:23

Tineke En Harry:

Wat klinkt het allemaal fantastisch. Ja sommige dieren zijn te vlug om er een mooie foto van te maken. Maar jullie hebben ze wel gezien!